Handleiding instellen YubiKey voor M365-account

Handleiding instellen YubiKey voor M365-account

Handleiding instellen YubiKey voor M365-account

Een YubiKey is een fysieke usb-sleutel wat gebruikt kan worden als 2FA-methode. Met deze sleutel voeg je een extra beveiligingslaag toe aan je account.

Hoe werkt de YubiKey?

De YubiKey kan worden toegevoegd aan je M365-account als een 2FA-methode. Wanneer je aanmeldt op je M365-account, steek je de YubiKey in je laptop of pc. Vervolgens kun je je aanmelden op je M365-account zonder je e-mailadres of wachtwoord in te geven. De YubiKey 

YubiKey toevoegen aan je M365-account

Stap 1

Ga naar https://mysignins.microsoft.com en log in op je account. Ga naar Beveiligingsgegevens.


Stap 2

Kies voor Aanmeldingsmethode toevoegen:


En vervolgens voor Beveiligingssleutel. Klik op Toevoegen.


Stap 3

Kies de methode waarmee je wil verbinden met de YubiKey.


Stap 4

Klik op Volgende en volg de instructies.

Kies Externe beveiligingssleutel of ingebouwde sensor.


Klik op OK.


Klik nogmaals op OK.


Stap 5

Steek nu de YubiKey in de usb-poort en maak een pincode aan voor de YubiKey.

Stap 6

Raak de YubiKey twee keer aan.

Stap 7

Geef de YubiKey een naam, zodat je de sleutel makkelijk kunt herkennen.

Stap 8

Klik op Gereed.

Je kunt nu voortaan je YubiKey gebruiken om aan te melden op je M365-account.
    • Recent Articles

    • Handleiding instellen YubiKey voor M365-account

      Handleiding instellen YubiKey voor M365-account Een YubiKey is een fysieke usb-sleutel wat gebruikt kan worden als 2FA-methode. Met deze sleutel voeg je een extra beveiligingslaag toe aan je account. Hoe werkt de YubiKey? De YubiKey kan worden ...
    • Gebruikershandleiding MFA

      Gebruikershandleiding voor Microsoft Multi-Factor Authentication (MFA) Wat is Microsoft MFA? Microsoft MFA is een extra beveiligingslaag die uw accounts beschermt tegen ongewenste toegang. MFA vereist niet alleen een wachtwoord, maar ook een tweede ...
    • Het gebruik van Teams

      Het gebruik van Teams Inhoud Chats Een nieuwe chat start of een bestaande chat vinden Reacties en leesbevestigingen Een bericht verwijderen Berichten als ongelezen markeren Een chat vastmaken Een chat losmaken Teams Een team vinden Bestanden vinden ...
    • RMM agent op MAC

      Het inschakelen en/of activeren van RMM agent muis functies op een Mac. 1. Klik op de Apple logo links boven        2. Kies voor Systeem preferences... / Systeem instellingen        Dit kan ook via het de dock / taakbalk onderin        3. Klik op ...
    • Handleiding 2FA

      Mobiel 1. Installeer de “Microsoft Authenticator app” van uit de App Store/Play Store. 2. Open de “Microsoft Authenticator app”. 3. Sla alle stappen over die in beeld komen. 4. Klik op de 3 puntjes rechtsboven in. 5. Klik op “Add Account/Account ...
    • Related Articles

    • Handleiding 2FA

      Mobiel 1. Installeer de “Microsoft Authenticator app” van uit de App Store/Play Store. 2. Open de “Microsoft Authenticator app”. 3. Sla alle stappen over die in beeld komen. 4. Klik op de 3 puntjes rechtsboven in. 5. Klik op “Add Account/Account ...
    • Gebruikershandleiding MFA

      Gebruikershandleiding voor Microsoft Multi-Factor Authentication (MFA) Wat is Microsoft MFA? Microsoft MFA is een extra beveiligingslaag die uw accounts beschermt tegen ongewenste toegang. MFA vereist niet alleen een wachtwoord, maar ook een tweede ...
    • Gedelegeerde agenda berichten uitschakelen

      Gedelegeerde agenda berichten uitschakelen:  Bestand Accountinstellingen Toegang voor gedelegeerden Selecteer het betreffende account klik Machtingen Uitvinken "Gedelegeerd ontvangt kopie van aan mij verzonden berichten over vergaderingen" klik op ...
    • Extra mailbox toevoegen

      Klik op ‘Bestand’ Klik in Info onder Accountgegevens op ‘Account toevoegen’ Er opent nu een venster voer daarin vervolgens de e-mailadres Er opent nog een venster daar moet het wachtwoord worden ingevuld van de e-mailadres Klik vervolgens op ‘Mijn ...
    • Outlook gegevensbestand toevoegen

      Outlook gegevensbestanden of archief bestanden (.pst) toevoegen kan op twee manieren: 1. via outlook (makkelijkst) 2. via configuratie scherm Via Outlook: 1. Open outlook 2. Ga naar bestand > links boven        3. Kies voor "Accountinstellingen"     ...